DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA UYGULANAN NOKTA ETKİNLİĞİ

Çocuklara büyük boy kitaptan bir hikâye okunur. Öğretmen hikâyeyi okurken nokta olan yerlerde durup bir süre bekleyerek çocukların ilgisini nokta üzerine çeker. Noktanın özellikleri konuşulur. Hikâye anlatılırken “nokta” işaretinin olduğu bazı cümlelerde durarak çocukların uygun olan noktalama işaretini söylemeleri istenir. Çocuklardan nokta işaretine dikkat ederek arkadaşlarına cümleler kurması istenir. Sınıfta noktaya benzeyen eşyalar gösterilir. Sanat çalışmasında çocuklara farklı boylarda kâğıtlar verilir. Bu kâğıtlara çocukların çeşitli noktalar yapmaları istenir. Noktalar yapıldıktan sonra yapılan noktalar incelenir. Büyük küçük, az çok, renkleri söylenir. Ailelerin katılımıyla bahçeye çıkılarak noktaya benzeyen taşlar toplanır. Toplanan taşlar, sınıfa getirilerek incelenir. Ailelerin yönlendirmesiyle büyük boy  hikâye kitabında cümlelerde nokta bulunan yerlere bu taşlar konarak farkındalık artırılır.


15-12-202315-12-202315-12-202315-12-202315-12-2023



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi