Haberler

Haberler

18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ VE ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ

Çanakkale Zaferinin 109. Yılı kutlu olsun. Tüm Şehitlerimizi Saygı ve Minnetle Anıyoruz.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Şubat ayında çocuklara Türk Kültürünü tanıtmaya amaçladık. Karadeniz Bölgesini tanıtan sergiden başlayarak içinde Karadeniz bölgesini yansıtan birçok materyalin çocukların incelemesine fırsat tanıdık. Bunun yanında Karadeniz Bölgesine ait olan müzik aleti tulumu çocuklara tanıttık ve tulum eşliğinde horon halk oyununu oynadık. Daha sonrasında Anadolu kültüründen kilim dokumacılığını ve mangala oyununun oynanma şeklini çocuklara aktardık.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Dilimizin Zenginlikleri Kapsamında Karagöz ve Hacivat gölge oyunu gösterisini yaptık. Türk kültüründe Karagöz ve Hacivat figürleri önemlidir. Çocuklar, Karagöz ve Hacivat figürlerinin eğitici ve eğlendirici değerlerinden yararlanıyor. Çocuklar bu geleneksel Türk gölge oyunu ile hikayeler öğrenebilir, kültürel mirası keşfedebilir ve öğrenirken eğlenebilirler. 

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

  Dilimizin Zenginlikleri Kapsamında Türk Kültürünün simgelerinden Nasrettin Hoca canlandırması yaptık. Nasrettin Hoca ; Anadolu Selçuklu Devleti döneminde, Akşehir çevresinde yaşamış olan efsanevi kişi ve mizah kahramanıdır. Öğrenimin tamamlamasının ardından bir süre Akşehir'de ikamet etmiş daha sonra Anadolu'nun çeşitli yerlerinde hocalık, katiplik, müderrislik, kadılık ve mahkemelerde bilirkişilik yapmıştır. Nasreddin Hoca milli kültürümüze mal olmuş bir halk filozofudur. Türk Dünyasında, İslam aleminde bilinir ve sevilir. Çocukları hem eğlendiren hem de öğreten bir mizaha sahip olan Nasreddin Hocanın hikayeleri nesilden nesile aktarılarak Türk Kültürünüde katkıda bulunmuştur. Bizde Nasrettin Hoca karakterini kullanarak Türk Kültürünü çocuklara aktarmaya çalıştık.    

Devamı

ANADOLU MASALLARI ANLATICISI CANAN ÖZDOĞAN OKULUMUZDA

Dilimizin Zenginlikleri Kapsamında Anadolu Masalları Anlatıcısı Canan Özdoğan “Koca Nine İle Tilki” masalını etkileşimli kitap okuyup sonrasında çocuklarla etkinlik yaptırdı. Çocukların dil becerilerini, sözcük dağarcığını, el becerilerini ve hayal gücünü geliştirmeye katkıda bulundu. Canan Özdoğan'a teşekkür ederiz.

Devamı

YÜZ YÜZE 100 ÇOCUK OYUNU

YÜZ YÜZE 100 ÇOCUK OYUNU PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZUN MİNİK KALPLER SINIFI SANDALYE KAPMACA OYUNUYOR. Oyunun amacı öz güven geliştirmek, sabır, kurallara uyma , strateji geliştirmek ve büyük kas gelişimini desteklemektir. Oyunumuzu çocuklarla şu şekilde oynadık; çocuk sayısından bir eksik sayıda sandalye ortada bir daire oluşturacak şekilde sıralanır. Oyuncular müzik eşliğinde dans ederek sandalyeler etrafında dönerler. Müzik durduğunda oyunculardan her biri bir sandalyeye oturmaya çalışır. Sandalye kapamayan oyuncu oyundan bir sandalyeyle birlikte çıkarılır. Müzik tekrar başlar ve oyuncular dans ederek dönmeye başlarlar. Bu şekilde devam eden oyunda sona kalan oyuncu oyunu kazanmış olur.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ KAPSAMINDA OKULUMUZUN SINIFLARINDA ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMA YÖNTEMİ KULLANILARAK ETKİNLİKLER UYGULANDI

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Aile Faaliyetleri" kapsamında bu hafta çocuklarla aileleri birlikte kitap köşesi oluşturma, hikaye okuma, sayfaları kopmuş ve eskimiş kitapların tamirini yaptılar.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA UYGULANAN NOKTA ETKİNLİĞİ Çocuklara büyük boy kitaptan bir hikâye okunur. Öğretmen hikâyeyi okurken nokta olan yerlerde durup bir süre bekleyerek çocukların ilgisini nokta üzerine çeker. Noktanın özellikleri konuşulur. Hikâye anlatılırken “nokta” işaretinin olduğu bazı cümlelerde durarak çocukların uygun olan noktalama işaretini söylemeleri istenir. Çocuklardan nokta işaretine dikkat ederek arkadaşlarına cümleler kurması istenir. Sınıfta noktaya benzeyen eşyalar gösterilir. Sanat çalışmasında çocuklara farklı boylarda kâğıtlar verilir. Bu kâğıtlara çocukların çeşitli noktalar yapmaları istenir. Noktalar yapıldıktan sonra yapılan noktalar incelenir. Büyük küçük, az çok, renkleri söylenir. Ailelerin katılımıyla bahçeye çıkılarak noktaya benzeyen taşlar toplanır. Toplanan taşlar, sınıfa getirilerek incelenir. Ailelerin yönlendirmesiyle büyük boy  hikâye kitabında cümlelerde nokta bulunan yerlere bu taşlar konarak farkındalık artırılır.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA UYGULANAN KİTAP HASTANESİ ETKİNLİĞİ Üzerinde “Kitap Hastanesi” yazan aileler tarafından hazırlanmış bir kutu ile sınıfa girilerek dikkat çekilir. Çocuklara bu kutunun ne olabileceği sorulur ve  çocuklardan cevapları alınır. Kitap hastanesi kutusu çocuklara tanıtılır ve kitap merkezine yerleştirilir. Çocuklar ve ailelerin kitap merkezindeki tüm kitapları inceleyerek eskimiş, yırtılmış, yıpranmış kitapları kutuya koymaları istenir. Tüm kitaplar incelenip bakıma ihtiyacı olan kitaplar kitap hastanesine konduktan sonra çocuklarla çember olunur. “Kitapları nasıl kullanmalıyız?” sorusu sorularak beyin fırtınası  yapılır. Verilen  cevaplar doğrultusunda kitap hastanesi kutusuna  koyulan kitaplar evlere  gönderilerek bakımının yapılması konusunda çocuklar ve aileler görevlendirilir.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA YAPILAN KİTABIN KAYIP SAYFALARI ETKİNLİĞİ Sayfaları olmayan, yalnızca kapağı olan bir kitap gösterilerek, bu kitabın sayfaları kaybolmuş denir. “Bu kitabın sayfalarına ne olmuş olabilir? Bizler bu kitabın sayfalarını nasıl yapabiliriz?” gibi sorular sorulur. Eğitim sürecine katılım gösteren ailelerin de sorulara yönelik cevapları alınır. Çocuklar ailelerin de desteği ile kitabın kaybolan sayfalarının resimlerini yaparlar. Resimler bittikten sonra hep birlikte resimlerde olan çizimler hakkında konuşulur.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ

Değerli Velilerimiz,   MEB eğitimin her kademesinde "Dilimizin Zenginlikleri" projesini başlattı.   Milli Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle tanışmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi'nin başlatıldığını açıkladı.   Biz de Yağmur Yazıcıoğlu Anaokulu olarak "Dilimizin Zenginlikleri Projesi´ne katılım sağlayacağız. Proje kapsamında uygulayacağımız etkinliklerimiz olacak.   1.       Etkileşimli/Paylaşımlı Kitap Okuma 2.       Hikâye Tamamlama 3.       Hikâye Kartı Hazırlama 4.       Söyle-Çiz 5.       Kitap Tanıtma Çalışmaları 6.       Kelime Bulma Oyunu   Gibi etkinliklerin rehberliğinde çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Siz değerli velilerimizin katkılarıyla projemizin amaca ulaşacağına inanıyoruz.

Devamı

HAFTANIN ÇOCUĞU PROJESİ

Haftanın çocuğu projesinin amacı çocuğun ifade becerilerinin arttırılması, sorumluluk duygusunun kazandırılması, özgüveninin arttırılması ve aile katılımının sağlanmasıdır. Projeyle öğrencimiz bir hafta boyunca hergün bir etkinlikle sınıfta etkin olacaktır.

Devamı

KURABİYE YAPIYORUM ETKİNLİĞİ

Minik Balıklar Sınıfı kurabiye yapıyor.

Devamı

DEPREM TAHLİYE TATBİKATI

Deprem tatbikatı yapılarak deprem öncesi,sırası ve sonrasında yapılacaklar hakkında farkındalık oluşturuldu. Sınıflarda çök-kapan-tutun yapıldıktan sonra çocuklarımız yetişkinler eşliğinde güvenli olan alana yönlendirildi.

Devamı